Praktisk info
Har du spørsmål om levering, betaling, bytting, returer eller reklamasjoner?
Frakt og levering
Vi har fri frakt på bestillinger over 1500,-. Handler du for mindre har vi fast frakt på 125,- Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi leverer også til Sverige, Danmark og Tyskland, men du kan ikke velge et annet land som leveringsadresse enn det landet du bestiller fra.
Vi benytter oss av fraktmetodene MyPack Collect og MyPack Home fra PostNord. Du vil motta en hentekode på e-post eller varsling på SMS når pakken din har ankommet hentestedet du valgte ved bestilling.
Link til sporing av pakken finnes i mailen du mottar fra oss når pakken sendes fra vårt lager eller på postnord.no
Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
Pakken må hentes på ditt nærmeste utleveringssted innen 7 dager fra dagen du mottar SMS fra PostNord. Du kan selv utsette hentefristen fra 7 til 14 dager ved å gå inn på my.postnord.no eller i myPostNord-appen.
Du kan sjekke lagerstatus i nettbutikken inne på hvert produkt. Selv om vi tar forbehold om feil i våre lagerbeholdninger og om forsinkelser under produksjon, gjør vi alltid vårt ytterste for å levere din bestilling til avtalt tid og sted.
Betaling
Vi tilbyr kun kjøp med kortbetaling. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Dette betyr at ingen kan lese kredittkortnummer, navn eller adresse når informasjonen blir sendt over Internett.
- Klarna Checkout
Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg flere betalingsmetoder på betalingssiden. Betalingsmetoder du kan velge mellom: Fakturabetaling, delbetaling, kortbetaling samt direktebetaling. Mer informasjon om Klarnas betalingsmåter finner du her. Les om Klarnas brukervilkår her og Klarnas egen personvernerklæring. - Vipps
Ordrebekreftelse
Så snart ordren har gått gjennom sendes en ordrebekreftelse på e-post til deg Om du har registrert feil e-postadresse eller ikke mottar e-post kan du ta kontakt med oss på telefon eller mail.
Om retur og angrerett
Du kan bytte varen eller angre på kjøpet ved å returnere varen sammen med dette returskjemaet. Returetikett er vedlagt forsendelsen.
Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Derfor anbefaler vi å sende med sporing/kvittering.
Angrer du på kjøpet?
Da må du returnere varen med utfylt returskjema innen 14 dager etter at varen er mottatt, og du vil få pengene tilbake. Husk å bruke fraktetiketten for returforsendelse og send varene med PostNord. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen må sendes tilbake i sin originale emballasje. Vi overfører pengene til kortet som ble brukt ved bestilling.
Ønsker du å bytte varen?
Hvis du vil bytte i en annen vare returnerer du varen innen 14 dager på samme måte som hvis du angrer på kjøpet. Deretter bestiller du bare ny vare i nettbutikken vår.
Reklamasjon
Er noe feil med varen? Send mail til nettbutikk@rorostweed.no med ordrenummer, bilde og beskrivelse av feilen.
En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages.
Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varen og ikke feil forårsaket av normal slitasje, elding av produktet, nupping, vasket feil eller hardhendt behandling.
Når vi har behandlet reklamasjonen din (normal behandlingstid ca. 14 dager) vil du få en ny e-post.